Leta i den här bloggen

torsdag 13 september 2012

Jag gör en pudel

Radio Blekinge gör en stor sak av att jag skrev en motion om rökfri arbetsdag eftersom jag slog in en öppen dörr. När jag läste rapporten från SKL missade jag Blekinge på listan. Trots att jag kollade listan två gånger! Hoppsan, är väl det enda jag kan säga om den saken. Och jag minns inte införandet eftersom jag var 12 när det infördes :0
Nåja. Jag gör så gärna en pudel. Men faktum är att tre anställda tyckte det var en bra motion. Uppenbarligen fler än jag som inte visste. Nu har man i alla fall lyft saken i ledningen och info om vad som gäller ska gå ut. Så lite nytta gjorde det ju.
Men tillbaka till radio Blekinge. Är de sura för att jag hackat ner på dom och gjort folk uppmärksamma på deras usla journalistik? Jag tipsar er gärna igen ( de får gärna bli sura) om ni hör ett inslag och reportern är inspelad inomhus och den intervjuade utomhus så kan ni räkna med att de gjort fula klipp. Som de gjorde med mig när de fick det att låta som att jag var skeptisk mot Annie Lööf! Haaa! De trodde de gjorde ett scoop. Patetiskt!! Eftersom jag är djurvän och älskar katter så hoppas jag ju inte att det ska sitta en katt i ett träd imorgon. Men då finge de ju nåt att göra i alla fall. Eller börjar de med lite mer seriös rapportering så slipper de kanske tappa 3000 lyssnare på ett år. http://www.tns-sifo.se/rapporter-undersokningar/radioresultat/tns-sifo-radioundersoekningar-rapport-i-2012/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar