Leta i den här bloggen

tisdag 4 juni 2013

Oj vad viktig man var nu då!

I morse fick jag ett sms från Alexander Wendt. Han förklarade att han blivit grovt felciterad i dagens tidning.
Jo, tack. Det begriper jag ju att han inte sagt att vi förlorade omröstningen om vindkraftverket för att jag var sjuk idag. Vi som är i opposition är väl medvetna om att vi ligger i numerärt underläge. Denna mandatperioden i alla fall. Sen får vi se :) (Vi får också se hur många vindkraftverk och andra industrier det blir att hålla rätt på sen.)
Men att en journalist som skriver om landstingspolitiken och dessutom bevistar landstingsstyrelsen har så dålig kännedom om majoritetsläget i landstinget förvånar mig. Vi kallas ju opposition och S, V och MP för majoritet. Precis som ordet säger så är de fler och har fler röster.. Hon kanske felciterade även sina egna tankar?

Är jag lite krängd och spydig nu? Ja, jo det är jag väl. Men man blir ju sur när man har så otroligt låg frånvaro som jag har, och då, DÅ, blir man minsann påhoppad. Jag var ju sjuk för tusan. Många av mina elever kan vittna om att jag inte viker ner så lätt. Har jobbat med feber ett otal gånger. Men igår låg jag helt pall. Ringde till och med min vårdcentral. De har ett callbacksystem som funkar bra förresten. Man kan byta tid om man trycker stjärna..

Jo, jag har hört att man ska hålla sig vän med journalister. Men som min far sa. Du kan aldrig bli politiker för du är lika smidig som ett järnspett. Men jag är det ännu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar