Leta i den här bloggen

onsdag 23 oktober 2013

Hela fullmäktige borde bjudits in

Idag var det Hearing om framtidens sjukvård.
Först måste jag säga att jag är tacksam att man hörsammade Centerpartiets och Moderaternas begäran om att ha denna hearing.
Men jag är mycket kritisk kring hur detta möte har arrangerats. Dels tycker jag att det är närmast skandal att man inte bjöd in hela fullmäktige. Det är ju fullmäktige som syvene och sist ska fatta beslut i frågan.
Argumentet att det skulle bli för dyrt att ta in hela fullmäktige är ju löjligt. Denna fråga är så stor och handlar om enorma summor pengar att det förefaller löjligt att hålla igen på ett fullmäktige.
MEN man kunde ju förlagt denna hearing i samband med ett ordinarie fullmäktige. Vi hade ju fullmäktige nu i måndags och det varade bara till 13 tiden för det var en relativt kort dagordning.
En annan snudd på skandal är att man skickar ut inbjudan med vanligt brev och där stod tiden 9-12.
Sen skickar man ut en nästan identisk inbjudan till via epost. Den enda lilla skillnaden var att det stod 8.30 på den inbjudan. Inte ett enda påpekande om att OBS! ny tid.
Det var en stor textmassa och mitt i denna stod tiden. Vi var många som kom försent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar