Leta i den här bloggen

söndag 27 oktober 2013

Upp som en sol o ner som en pannkaka - fast omvänd ordning!

Dagen började med en rejäl vurpa med hästen. Benen for rätt undan på Donna stackarn så vi föll alldeles på sidan i asfalten!
Där kom vi i skritt nedför en svagt lutande backe i en ganska svag krök. Lutningen på vägen och blixterhal asfalt ledde till ett snabbt fall och innan jag hann blinka låg hästen på mitt ben. Så går det när vägverket snålar på beläggningen. De senaste lagningarna de har gjort är helt släta. Hur många ska köra av vägen med bilen i den kurvan i vinter eller vid blött väglag? Jag ska i alla fall protestera till vägverket innan fler olyckor sker.
Hästen fick två rejäla skrubbsår. Och jag har en tjock fot och lika svullen armbåge. Lårkakan på låret ser ut som det låter.

Men sen blev det bättre. Fick just epost med inbjudan att delta i Europas Landsbygdsriksdag. Det ska bli fantastiskt spännande. Jag har aldrig varit i Bryssel och det har ju en tjusning i sig. Men att som politisk nörd få besöka EU:s högborg slår långt högre. Att det sedan handlar om landsbygd är ju nästan för bra för att vara sant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar