Leta i den här bloggen

onsdag 31 oktober 2012

Öppet brev till Anna Berglund

Hej Anna!

Jag har läst ditt brev till Fredrik Reinfeldt. Jag känner verkligen med dig när jag läser det. Att t ex. sova på en madrass i ett kök verkar ju helt galet och ovärdigt.
Dessvärre tror jag problemet bara kommer bli större och större i Stockholm. Ja i våra andra stora städer också för den delen.

Men det finns en lösning! Flytta till Blekinge vet jag!
Här kan du nog ta dig till jobbet snabbare än i Stockholm. På 50 min med flyg och sen Arlanda expressen så vips är du i stora stan. Och du slipper köer. Bra va?

I Blekinge hittar du jättefina bostäder till mycket lägre kostnad än i Stockholm. Här har vi också en fin skärgård. Vill du gå på opera så finns även den möjligheten. Förra veckan sändes Otello på biograferna både i Mörrum och Ronneby, live! Flyttar du till Mörrum får du dessutom uppleva en enastående gemenskap. Och är du hästintresserad så är det fullt möjligt att ha häst installad utan att äta skorpor och vatten resten av livet. Här är prisbilden en helt annan ser du. En kompis som bodde ett tag i Stockholm betalade mer för en box 6 mil utanför stan än vad man betalar för en femrummare i centrum här :0

När du och fler med dig inser fördelarna med att flytta till Blekinge så kommer företagen att inse att det är här det finns arbetskraft och då kommer de också ska du se.

PS! I Mörrum säger vi ”Kaa” lite här och där i meningarna och om du undrar vad det betyder så är det lugnt. Ingen annan vet riktigt vad det betyder. DS!

Vänliga hälsningar
Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar