Leta i den här bloggen

söndag 16 december 2012

Fri invandring, helt fri?

Jag vill se en ökad invandring och jag skäms när jag läser om hur familjer splittras och barn som gått i skolan och inte vet något annat än Sverige plötsligt utvisas.
Vi behöver en ökad invandring.
Men fri? Näe. Där är inte jag i tanken. Jag tycker visst att alla människor har samma värde. Men jag står även upp för äganderätten. Den frågan har ju varit på sin spets appropå skogsbruket.
Att helt öppna gränsen skulle dessutom förmodligen leda till att de med störst skyddsbehov inte nödvändigtvis är de som lyckas finna bostad och trygghet i Sverige.
Centerpartiets idéprogramgrupp har lagt fram ett förslag jag inte kan ställa mig bakom i alla fall.
Jag satte ner foten i Stockholm på min första partistämma då det låg förslag om dieselskatt i jordbruket. Jag lyckades den gången ändra på förslaget som röstades fram. Det gick fort och jag var ovan men ordförande i diskussionsgruppen var snäll och lät mig lägga fram mina synpunkter. Detta ledde till att man ändrade beslutet. Det kändes stort att kunna påverka. Och det är det som är det fina med vårt parti. Några tycker si och några tycker så. Jag hoppas jag får delta på nästa partistämma och föra fram mina argument mot detta förslaget också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar