Leta i den här bloggen

onsdag 19 december 2012

Korten på bordet Annie Lööf!

Nu har idéprogramgruppen satt bollen i rullning. Man går ut med att Centerpartiet vill ha fri invandring.
Qarlsson uttalade det i riksdagsdebatten och Anders W J har bekänt färg på min FB logg.
Var står Annie Lööf, vår partiledare i denna fråga? Hon kan inte vänta tills partistämman sagt sitt. En partiledare som håller fingret i luften vill i alla fall inte jag ha.
Det kändes kymmigt nog för mig att hon föreslog plattskatt när hon satt i riksdagen för att sen lägga detta åt sidan då det inte gick hem hos partiet när hon blev partiledare.

Var kom alla dessa högerliberaler ifrån? Denna "sköt dig själv och skit i andra politik" skyr jag som pesten.
Avskaffar man skolplikten kan följden inte bli annan än de svagas utslagning. Jag är lärare på högstadiet. Jag har träffat elever som knappt får mat hemma!! Vem tusan tror att deras föräldrar skulle uppmuntra dem att gå till skolan om vi inte hade skolplikt. Vakna till verkligheten säger jag bara.
Och så länge vi har krig och andra konflikter i världen kommer jag aldrig att förespråka fri invandring. Då skulle vi få en undanträngningseffekt och de med störst skyddsbehov skulle inte få den hjälp de behöver så väl. Och utopier intresserar mig föga så varför ens ha med dem i ett partiprogram?

Korten på bordet Annie Lööf. Var står du i dessa frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar