Leta i den här bloggen

söndag 19 januari 2014

Jaha. Björn Fries spelade dubbelspel.

Jag hedrade Björn Fries för att han valde de politiska frågorna han brann för framför sitt parti och bytte från S till V. Jag tyckte det var rätt och riktigt att göra allt för att få de mjuka frågorna högre upp på dagordningen. Jag delar de värderingarna om än inte hur detta ska genomföras.
När jag sen läste i tidningen att Björn Fries Nominerats till föga intressanta 6:e platsen på riksdagslistan i sitt parti (S) börjar man ju undra om det inte helt enkelt handlar om samma gamla vanliga  egoistiska karriärmöjligheter som tycks drabba de flesta i vårt samhälle och inom politiken i synnerhet. Som fick honom att kvickt växla över till (V). Sicket dubbelspel. Somliga håller alla dörrar öppna.
Varning för tvärdrag säger jag bara.
Jag undrar snart om inte jag hyser mest politiker förakt av alla. Vilket ju är en mycket märklig känsla då jag själv är politiker :/
Det är valår. ALLA pratar om "hur vinner vi flest röster?" istället för "vilken politik är viktig? Hur vill vi förändra VÅRT samhälle?" Det känns lika främmande för mig som när jag utifrån fotbollscirkusen ser hur folk fullständigt dyrkar "sitt lag". Är tävlingsinstinkten så djupt rotad?
Många funderingar så här en söndag. Så det ska bli skönt att koppla ifrån. Sitter på tåget och ser fram emot att se på Disney On Ice i Malmö idag. Kulturevenemang är helande för själen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar