Leta i den här bloggen

lördag 15 februari 2014

Delar av landstingets chefstjänstemän djupdyker i politiken!


Idag blev jag verkligen förvånad.
Några högt uppsatta chefstjänstemän uttalar sig i en insändare och tar tydlig ställning i sjukhusfrågan. En i allra högsta grad politisk fråga. Även kommunikationschefen gör det. Hon som om någon borde varit neutral. Hon behöver dessutom inte ta ansvar när sen ekonomin brakar ihop.

Som jag ser det har de satsat allt på ett kort. 
Jag är redo att kliva av landstingspolitiken om förslaget med två lasarett vinner. För som jag ser det kan man inte sitta i en styrelse och jobba för något man inte tror på. Då jobbar man motvärns, medvetet eller omedvetet är lika illa. 
Följaktligen spelar dessa chefer ett högt spel. För som jag ser det kan de inte sitta kvar om beslutet blir att bygga ett lasarett. Likaväl som att jag inte kan sitta kvar om det blir två.

t ex. inte skulle det kunna sitta en styrelseledamot i Teliasonera om man inte tror på iden att riva ner alla kopparledningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar