Leta i den här bloggen

tisdag 5 juni 2012

Landsbygdsambassadörer för Blekinge

Jag är mycket glad över att jag blivit utsedd till Blekinges landsbygdsambassadör. Genom det uppdraget ska jag, tillsammans med Lars Karlsson som är min kollega och vapendragare även här. (Vi arbetar ju ihop i landstingspolitiken) föra fram Blekinges behov vad gäller landsbygdspolitik. Och naturligtvis bli en länk även uppifrån och ner i vårt parti. Centerpartiet har alltid och kommer alltid att vara det parti som håller landsbygden i främsta rummet. Att få vara ambassadör just för landsbygdsfrågorna i Blekinge är särskillt betydelsefullt av två skäl:
Det ena är att vi saknar riksdagsmandat för Centerpartiet i Blekinge. Och genom detta uppdrag får vi ytterligare en stark länk upp i vårt parti.
Det andra är att Blekinge är ett utpräglat landsbygdslän och det behövs en röst för dessa frågor uppåt.

Att jag sedan har fått det ärofulla arbetet att sitta i styrgruppen för detta nätverk är ju också väldigt roligt. Jag är full av idéer och Lars och jag är redan på G :)
Liten kort presentation av Lars i sammanhanget:
Lars Karlsson kommer från Karlskrona. Bor i Bettamåla och har där en gård med framförallt skogsinriktning. Han är entreprenör ut i fingertopparna och engagerad i Leader/landsbygdsutvekling. Han är även mycket engagerad i Studieförbundet Vuxenskolan. Politiska uppdrag han har är främst kretsordförande och miljö och byggnadsnämnden i kommunen. I landstinget är han vice gruppledare och sitter som ordinarie ledamot i miljö och investeringsberedningen samt ersättare i landstingsstyrelsen. En klok man som jag jobbat med i några år nu och vi arbetar mycket bra ihop så det kommer bli kanon detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar